Cadastru



INTABULARE APARTAMENT


ACTE NECESARE
1) Cererea de solicitare informatii si conventie, conform anexei 1;
2) Cererea de receptie si inscriere, conform anexei 2;
3) Declaratie pe propria raspundere cu privire la instrainarea si identificarea imobilului masurat, conform anexei 5.
4) Certificat fiscal cu mentiunea: “pentru Cadastru si Intabulare” eliberat de Primarie - Directia Taxe si Impozite (valabil in luna in care se depune dosarul cadastral) - in original;
5) Actele de proprietate ale imobilului - copii legalizate;
• in cazul achizitionarii de la o persoana fizica/juridica: contract vanzare-cumparare, certificat de mostenitor, inclusiv actele invocate in acesta;
• in cazul achizitionarii prin institutiile Statului Roman (ICRAL, ICVL, Orizont, etc): contract de vanzare cumparare, proces verbal predare - primire apartament, contract pentru plata in rate si dovada achitarii integrale a acestuia (unde este cazul), declaratie notariala din care sa rezulte ca: imobilul nu este vandut, ipotecat, nu face obiectul unui litigiu si nu a fost inscris in registru de transcriptiuni imobiliare (valabila numai in cazul in care imobilul nu a fost transcris in registrul de transcriptiuni imobiliare);
• in cazul dobandirii proprietatii in baza unei Sentinte Civile - copie conforma cu originalul (duplicat) emis de Judecatorie;
• in cazul apartamentelor dobandite in baza Legii 112 / 1995 - copie legalizata contract vanzare - cumparare, copie xerox schita anexa contract;
 
6) Actele de identitate ale proprietarului / proprietarilor - copii xerox;
7) Schita apartamentului (daca exista) - copie xerox.

NOTA:
VALOAREA TAXEI LA OFICIUL DE CADASTRU ESTE 120 RON (regim normal) sau 600 RON (urgenta).

* Pentru Certificatele de mostenire si Sentintele civile emise dupa data de 16.04.2009, pe langa cei 120 RON (taxa in regim normal), Oficiul de Cadastru percepe o taxa suplimentara de 0,15% din valoarea apartamentului (regim normal) sau 0,75% (urgenta).
** Pentru apartamentele cumparate in rate, in cazul in care dovada achitarii integrale este de fapt o cerere de radiere a ipotecii, Oficiul de Cadastru percepe o taxa suplimentara de 60 RON (regim normal) sau 300 RON (urgenta) pentru radierea ipotecii.
*** In cazul in care exista neconcordanta intre numele inscris in actul de proprietate si buletin, se vor face suplimentar, dupa caz, urmatoarele copii legalizate: Certificatul de casatorie (copie legalizata), sau Sentinta Civila de divort (la judecatoria teritoriala unde s-a emis sentinta).
**** In cazul in care exista neconcordanta intre denumirea strazii din acte si cea din realitate, se va obtine Adeverinta de la Asociatia de Proprietari din care sa reiasa schimbarea denumirii strazii.


INTABULARE TEREN (FARA CONSTRUCTIE)


ACTE NECESARE
1) Cererea de solicitare informatii si conventie, conform anexei 1;
2) Cererea de receptie si inscriere, conform anexei 2;
3) Declaratie pe propria raspundere cu privire la instrainarea si identificarea imobilului masurat, conform anexei 5;
4) Extras din planul parcelar avizat pentru conformitate de primar (numai pentru documentatiile din extravilan);
5) Actele de proprietate ale imobilului - copii legalizate;
• in cazul achizitionarii de la o persoana fizica/juridica: contract vanzare-cumparare, certificat de mostenitor, inclusiv actele invocate in acesta;
• in cazul achizitionarii prin institutiile Statului Roman (ICRAL, ICVL, Orizont, etc): contract de vanzare cumparare, proces verbal predare - primire apartament, contract pentru plata in rate si dovada achitarii integrale a acestuia (unde este cazul), declaratie notariala din care sa rezulte ca: imobilul nu este vandut, ipotecat, nu face obiectul unui litigiu si nu a fost inscris in registru de transcriptiuni imobiliare (valabila numai in cazul in care imobilul nu a fost transcris in registrul de transcriptiuni imobiliare);
• in cazul dobandirii proprietatii in baza unei Sentinte Civile - copie conforma cu originalul (duplicat) emis de Judecatorie;
• in cazul apartamentelor dobandite in baza Legii 112 / 1995 - copie legalizata contract vanzare - cumparare, copie xerox schita anexa contract;
 
6) Certificat fiscal cu mentiunea: “pentru Cadastru si Intabulare” eliberat de Primarie - Directia Taxe si Impozite (valabil in luna in care se depune dosarul cadastral) - in original;
7) Actele de identitate ale proprietarilor – copii xerox.

NOTA:
VALOAREA TAXEI DE LA OFICIUL DE CADASTRU ESTE 120 RON.

Pentru imobilele care au intrat in proprietate printr-un Contract de Partaj, Certificat de Mostenitor, Sentinte Civile,  sau Ordinul Prefectului, eliberate incepand cu aprilie 2009, Oficiul de Cadastru percepe o taxa suplimentara de 0,15% din valoarea apartamentului (regim normal) sau 0,75% (urgenta);