INSCRIEREA UNEI CONSTRUCTII DEFINITIVE
PE UN TEREN INSCRIS IN CARTEA FUNCIARA
ACTE NECESARE
1) Cererea de solicitare informatii si conventie, conform anexei 1;
2) Cererea de receptie si inscriere, conform anexei 2;
3) Extras de carte funciara pentru informare – in original (nu mai veche de 30 de zile inaintea depunerii dosarului);
4) Planul de amplasament si delimitare a imobilului existent pe care se edifica o constructie definitiva noua sau se extinde o constructie;
5) Autorizatia de construire si proces-verbal de receptie la terminarea lucrarilor sau, dupa caz, certificat de atestare a edificarii extinderii constructiei, eliberat de primaria localitatii unde este situat imobilul – copii legalizate;
6) Autorizatia de demolare (numai in cazul in care in actele de proprietate se regaseste o constructie care ulterior a fost demolata) - copie legalizata;
7) Certificat fiscal cu mentiunea: “pentru Cadastru si Intabulare” eliberat de Primarie - Directia Taxe si Impozite in care sa fie mentionata valoarea de impozitare (valabil in luna in care se depune dosarul cadastral) - in original;
8) Actele de proprietate ale imobilului - copii legalizate;
• in cazul achizitionarii de la o persoana fizica/juridica: contract vanzare-cumparare, certificat de mostenitor, inclusiv actele invocate in acesta;
• in cazul achizitionarii prin institutiile Statului Roman (ICRAL, ICVL, Orizont, etc): contract de vanzare cumparare, proces verbal predare - primire apartament, contract pentru plata in rate si dovada achitarii integrale a acestuia (unde este cazul), declaratie notariala din care sa rezulte ca: imobilul nu este vandut, ipotecat, nu face obiectul unui litigiu si nu a fost inscris in registru de transcriptiuni imobiliare (valabila numai in cazul in care imobilul nu a fost transcris in registrul de transcriptiuni imobiliare);
• in cazul dobandirii proprietatii in baza unei Sentinte Civile - copie conforma cu originalul (duplicat) emis de Judecatorie;
• in cazul apartamentelor dobandite in baza Legii 112 / 1995 - copie legalizata contract vanzare - cumparare, copie xerox schita anexa contract;
9) Releveele constructiei de la arhitect – copii xerox;
10) Actele de identitate ale proprietarilor – copii xerox.
11) Acordul bancii privind intabularea (doar daca terenul este ipotecat) - in original;
12) Adeverinta numar postal emisa de Promarie – copie legalizata;
13) Dovada scoaterii terenului din circuitul agricol (unde este cazul) – copie legalizata;
NOTA:
VALOAREA TAXEI DE LA OFICIUL DE CADASTRU ESTE 60 RON + 0,05% din valoarea de impozitare inscrisa in certificatul fiscal.
*Pentru actele translative (certificate de mostenire, ordinul prefectului, sentinte civile, etc,) emise dupa data de 16.04.2009, pe langa cei 120 RON (taxa in regim normal), se percepe de catre A.N.C.P.I. o taxa suplimentara de 0,15% din valoarea declarata a imobilului in act.
**In cazul in care exista neconcordanta intre numele inscris in actul de proprietate si buletin, se vor face suplimentar, dupa caz, urmatoarele copii legalizate: Certificatul de casatorie (copie legalizata), sau Sentinta Civila de divort (la judecatoria teritoriala unde s-a emis sentinta).
*** Pentru Adeverinta numar postal si/sau Decizia de scoatere a terenului din circuitul agricol, Oficiul de Cadastru percepe o taxa suplimentara de 60 RON (regim normal) sau 300 RON (urgenta) pentru notarea adresei postale si/sau schimbarea categoriei de folosinta a terenului in Cartea Funciara.